Translate

Monday 1 December 2014

Spoof & Hortatory Text

Guys... saya mau nge-share ni.
ini tugas sekulah ku yang kemari, haram dapat berguna bagi kalian.....





MUH. FAJRIN
XI IPA 1

ENGLISH HOMEWORK

ENGLISH VERSION
1.       SPOOF
"Honey What is for Supper?"
http://www.indahotels.com/wp-content/uploads/2013/09/Berikut-16-Tips-P3K-Wajib-di-Dapur-Anda.jpg
An elderly gentleman of 85 feared his wife was getting hard of hearing. So one day he called her doctor to make an appointment to have her hearing checked. The Doctor made an appointment for a hearing test in two weeks, and meanwhile there's a simple informal test the husband could do to give the doctor some idea of the state of her problem.
             “Here's what you do,” said the doctor. “Start out about 40 feet away from her, and in a normal conversational speaking tone see if she hears you. If not, go to 30 feet, then 20 feet, and so on until you get a response.”
              That evening, the wife is in the kitchen cooking dinner, and he's in the living room. He says to himself, “I'm about 40 feet away, let's see what happens.” Then in a normal tone he asks, “Honey, what's for supper?”
No response.
So the husband moved to the other end of the room, about 30 feet from his wife and repeats, “Honey, what's for supper?”
Still no response.
              Next he moves into the dining room where he is about 20 feet from his wife and asks, “Honey, what's for supper?”
Again he gets no response.
              So he walks up to the kitchen door, only 10 feet away. “Honey, what's for supper?”
Again there is no response.
              So he walks right up behind her. “Honey, what's for supper?”
              “Damn it Earl, for the fifth time, CHICKEN!”





2.      HORTATORY
SBS Take Action For Plagiarism Case Soap Opera ' Kau Yang Berasal Dari Bintang '
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMK1V4YrsQENTKrCHt-mn8luaFUraF-wPxYPEF3AslEsq4XMSoq8Vr2Qgpp0r-ckSqqZ3ee1U4keninfIJjUMD3_v-30QF2PlfguM3OGur83NTLHqnGjgqREzYfAPqXE7e1TdyEmrc0rrR/s1600/you-who-came-from-the-stars.jpg
RCTI latest soap opera entitled ‘Kau Yang Berasal Dari Bintang’ that aired every day , at 19:00 pm , has been confirmed as a result of the SBS drama ‘You Who Came From The Stars’ plagiarism.
              One representative from SBS to give a statement , the drama made
​​the right not to consent . It certainly is a version of plagiarism. They added,  “We are currently in discussions with the Indonesian company related broadcast licenses , but the drama has been aired . We will take action to demand the play.”
              Meanwhile , the soap opera starring Morgan and Nikita 's already started airing on RCTI on 28 April last. From the filming, the show is indeed been suspected as a result of plagiarism , because it has a title and even a story line that is almost the same. Meanwhile, the SBS is currently seeking ways to prosecute those involved in the soap opera , and hopefully it can be resolved properly and could be a valuable lesson for Indonesian television.


VERSI INDONESIA
1.       SPOOF
"Sayang apa untuk Makan Malam ? "
http://us.images.detik.com/content/2013/03/22/1390/180212_couplemeditasi.jpg

                Seorang pria tua dari 85 takut istrinya semakin sulit mendengar . Maka suatu hari ia memanggil dokter untuk membuat janji untuk memiliki pendengarannya diperiksa . The Doctor membuat janji untuk tes pendengaran dalam dua minggu , dan sementara itu ada tes informal yang sederhana suami bisa lakukan untuk memberikan dokter gambaran tentang keadaan masalahnya .
             
"Inilah apa yang Anda lakukan , " kata dokter . " Mulailah sekitar 40 meter darinya , dan dengan nada bicara yang normal berbicara melihat apakah dia mendengar Anda . Jika tidak, pergi ke 30 kaki , kemudian 20 kaki , dan seterusnya sampai Anda mendapatkan respon . "
              Malam itu , istri adalah di dapur memasak makan malam , dan dia di ruang tamu . Dia berkata pada dirinya sendiri , "Saya sekitar 40 meter jauhnya , mari kita lihat apa yang terjadi . " Kemudian dengan nada normal dia bertanya , "Sayang , apa untuk makan malam ? "
Tidak ada respon .
Jadi suami pindah ke ujung ruangan , sekitar 30 meter dari istri dan mengulangi nya , "Sayang , apa untuk makan malam ? "
Masih tidak ada respon .
              Selanjutnya ia bergerak ke ruang makan di mana dia berada sekitar 20 meter dari istrinya dan bertanya , "Sayang , apa untuk makan malam ? "
Sekali lagi ia tidak mendapatkan respon .
              Jadi dia berjalan ke pintu dapur , hanya 10 meter jauhnya . "Sayang , apa untuk makan malam ? "
Sekali lagi tidak ada respon .
              Jadi dia berjalan tepat di belakangnya . "Sayang , apa untuk makan malam ? "
              " Sialan Earl , untuk kelima kalinya , AYAM ! "
2.       HORTATORY
Pihak SBS Ambil Tindakan Untuk Kasus Plagiat Sinetron 'Kau yang Berasal dari Bintang'
http://cdn.klimg.com/kapanlagi.com/p/headline/476x238/menjiplak-kau-yang-berasal-dari-bintang-b3b960.jpg
Sinetron RCTI terbaru yang berjudul Kau yang Berasal dari Bintang yang tayang setiap hari, pukul 19:00 WIB, telah dikonfirmasi pihak SBS sebagai hasil PLAGIAT drama You Who Came From The Stars.
               Salah satu perwakilan dari SBS memberikan pernyataan, Drama tersebut dibuat tidak dengan persetujuan yang tepat. Ini dipastikan adalah versi plagiat. Mereka menambahkan, Kami saat ini sedang berdiskusi dengan perusahaan Indonesia terkait ijin penayangannya, namun drama tersebut sudah ditayangkan. Kami akan mengambil tindakan untuk menuntut drama itu.

               Sementara, sinetron yang dibintangi oleh Morgan dan Nikita Willy ini sudah mulai ditayangkan di RCTI pada 28 April kemarin. Dari sejak syutingnya, sinetron ini memang telah dicurigai sebagai hasil plagiat, karena memiliki judul dan bahkan alur kisah yang hampir sama.

               Sementara, saat ini pihak SBS tengah mencari cara untuk menuntut pihak yang terlibat dalam sinetron tersebut, dan semoga saja dapat terselesaikan dengan baik dan bisa menjadi pelajaran berharga bagi pertelevisian Indonesia.

No comments:

Post a Comment